"עמית זה חבר, חבר לכל החיים"

"במקום בו קיימת שמחה,
נופלות המחיצות שבין אדם לאדם".
איזק לוי ז"ל

חיפוש
Close this search box.

בית הדירות בנורדאו - הוסטל עמית

תהליך הקליטה

ועדת קבלה ומפגשי היכרות

הוסטל עמית רמלה כולל בניין בן ארבע קומות ובו שמונה דירות מגורים. שלושים ושבעה דיירים גרים בשמונה הדירות שבבניין. עשרה דיירים נוספים גרים בשתי דירות לווין בעלות חצר משותפת הנמצאות בשכונה אחרת ברמלה ובית נוסף לשש דיירות בעלות צרכים רפואיים מורכבים.  
אל ההוסטל מופנים גברים ונשים בגילאי 25 ומעלה ברמת מש”ה בינונית עד קלה המאובחנים כבעלי מסוגלות לדיור בקהילה.
הפניית המועמדים להוסטל נעשית על ידי ועדות השמה מחוזיות של משרד הרווחה לאחר שהמועמד עבר אבחון, וועדת אבחון המליצה על מגורים בקהילה. משהתקבלה ההפניה מוועדת ההשמה המחוזית מתכנסת ועדת קבלה בהוסטל ומתקבלת החלטה בעניין הקליטה.

ועדת קבלה – מפגש ראשוני

מועמד שהופנה על-ידי ועדת ההשמה המחוזית, יוזמן לוועדת קבלה בהוסטל, מפגש היכרות ראשוני בהשתתפות משפחתו של המועמד, עו”ס מטעם הרשות המקומית, צוות רב מקצועי מההוסטל וכמובן המועמד עצמו.
לרשות ועדת הקבלה יעמוד החומר הכתוב הרב והמקיף שנשלח אליה מוועדת ההשמה המחוזית ושבלעדיו לא ניתן לקיים את המפגש אך בוועדת הקבלה אנו נרצה להכיר באופן אישי יותר את האדם עצמו ואת משפחתו, להציג בפניהם את אורח החיים במסגרת ולבדוק יחד האם דרכנו עונה לצורכיהם.
בתום ועדת הקבלה, יתכנס צוות ההוסטל על-מנת לקבל החלטה והתשובה תימסר בתום ימים ספורים.

טרום קליטה – ההליך הבירוקרטי ומפגשי היכרות

משהתקבלה ההחלטה המשותפת לצוות ההוסטל ולמועמד ומשפחתו, מתחיל הליך בירוקרטי המבוצע בידי משרד הרווחה והרשות המקומית.
הליך בירוקרטי זה יכול להימשך מספר שבועות ועד שיושלם ננסה להעמיק את הקשר בין המועמד ומשפחתו למסגרת על ידי סדרה של מפגשי אירוח והיכרות עם דיירי ההוסטל.
לכל אדם דרך משלו, בעזרת מפגשי ההיכרות נרצה להגברת המוטיבציה לבנות יחד דרך חדשה ומשותפת, דרך חיים בבית לחיים.
תוכנית מפגשי ההיכרות הינה תוכנית אישית המשתנה בהתאם לצורכי הדייר החדש ומשפחתו.

יום הקליטה – היום הראשון בהוסטל עמית רמלה.

מגיעים לעמית

לאחר שיושלם ההליך הבירוקרטי נתאם את יום הקליטה עם המועמד ומשפחתו.
היום הראשון בהוסטל עמית רמלה הינו יום בו השמחה המלווה רגעים של התחלה חדשה מתערבבת עם צער הפרידה והחשש מפני הלא מוכר. כך אצל הדייר וכך גם אצל משפחתו.
אנו נערכים לקושי וההתרגשות הרבים ולכן בהתאם לאופיו, רצונותיו וצרכיו של הדייר נבנה עבורו לוח זמנים אישי ומיוחד ליום הראשון בהוסטל.
בדרך כלל יוזמן הדייר החדש להוסטל בשעות הבוקר המאוחרות, כאשר דיירי ההוסטל נמצאים כבר במרכזי הפעילות שמחוץ לבית המגורים כך שהצוות כולו יהיה פנוי לקבלת הדייר החדש באופן אישי בשמחה ובחגיגיות.

פרידה

לאחר קבלת הפנים והכרת הצוות, הדייר החדש יפנה יחד עם אם-הבית לארגן את חפציו האישיים בחדרו החדש. בני משפחתו של הדייר יישארו במשרד כדי לסיים את ההליך הבירוקרטי, לקבל תדרוך לקראת המשך תקופת ההסתגלות המאפיינת קליטה חדשה וכדי לקבל תשובות לכל השאלות שנשארו עדיין פתוחות.
כי תמיד יש כאלו.
בתום השיחה יפנו בני משפחתו של הדייר, יחד עם צוות ההוסטל, אל דירתו החדשה של הדייר ושם תיערך הפרידה.
פרידה? פרידה זמנית עד לשיחת הטלפון הראשונה בעוד מספר שעות, עד לביקור הראשון בעוד מספר ימים… ואנחנו כאן, עם הדייר החדש ועבורכם. כל יום, כל היום, תמיד ובשמחה!

מה להביא

מרגע שנקלט הדייר החדש בהוסטל עמית כל צרכיו מסופקים לו על-ידי ההוסטל וזה כולל… הכל.
אז מה בכל זאת להביא?
אנחנו ממליצים על בגדים שישמשו אותו בימים הראשונים  ובעיקר על “משהו מהבית של ההורים”.
“משהו” יכול להיות כל דבר שהדייר אוהב ומזכיר לו את הבית, כמו למשל תמונה משפחתית, קישוט או חפץ בעל משמעות עבורו.
בתום תקופת ההסתגלות אנו נרצה לראות שהדייר מכיר בביתו החדש שבעמית כבית שאינו מחליף את בית הוריו אלא מתקיים לצדו, “משהו מהבית של ההורים” יעזור לנו להסביר זאת.

הסתגלות משבר והתמקמות

תקופת ההסתגלות בהוסטל עמית רמלה

תהליך תקופת ההסתגלות משתנה מדייר לדייר. ישנם דיירים המסתגלים מהר לבית החדש ולאורח החיים בו, ולאחרים לוקח זמן ארוך יותר. אנחנו נערכים בהתאם ובונים את תוכנית הקליטה בהתאם לצורכי הדייר ובהתאמה לאישיותו ורצונותיו.
תוכנית הקליטה תבנה יחד עם משפחתו של הדייר ולרוב ישולבו בה שגרה של ביקורים קבועים בין פעם לפעמיים בשבוע ושיחות טלפון יומיות בשעות קבועות. שמירה על קשר עם הדייר הכוללת שיחות וביקורים במועדים קבועים יתרמו רבות להסתגלותו ולבניית האמון של הדייר בביתו החדש.

משבר קליטה – "לילה ראשון בלי אמא"

בדרך כלל מתאקלמים הדיירים בצורה מהירה בהוסטל ובכל זאת נראה כי רובם עוברים רמה מסוימת של משבר קליטה.
אצל אחדים המשבר מגיע בלילה הראשון, אצל אחרים לאחר מספר ימים, שבועות או חודשים ובודדים לא יחוו אותו כלל. לרב נובע משבר הקליטה מהקושי של הדייר להבין את הקשר שבין הבית החדש בהוסטל לבית ההורים ואת מקומו של הדייר בשני בתים אלו.
ניסיוננו מלמד שככל שיעמיקו הקשר ושיתוף הפעולה בין המשפחה לצוות הוסטל עמית כך יתקצר המשבר ותמהר להגיע שגרת החיים בה הדייר מזהה את ביתו החדש בעמית כבית המתקיים לצד בית הוריו. 

כניסה לשגרה בהוסטל עמית רמלה

השגרה בהוסטל עמית רמלה רוויית שינויים הקשורים להתפתחות האישית של כל אחד מהדיירים. השגרה שואפת להעלות את הדייר על מסלול התקדמות המתאימה ליכולתו, לצרכיו ושאיפותיו.
שגרת חיים בבית חם תומך ומקדם, שגרת החיים שלנו.

התמקמות

“אני נוסע לבית ההורים, אחזור מחר”, “מתי חוזרים להוסטל?”, “נדבר מחר”, “בואי תראי את התמונה החדשה על לוח המודעות”… משפטים כאלו ודומיהם מהווים עדות ראשונה להתמקמות הדייר החדש בביתו בעמית ולכניסה לשגרת החיים בבית שגרת חיים בעלת אופק של התקדמות, שגרה שמחה, חברית, אוהבת ותומכת, שגרת החיים בעמית, שגרת החיים שלנו.

דילוג לתוכן